Tallinna linnavalitsus otsustas kolmapäevasel istungil, et Reidi teel tuleb Russalka ja Kadrioru piirkonnas välja ehitada 2017. aastal ehitusloa saanud sõiduradadega lahendus, kus Russalka ristmikul on mõlemas sõidusuunas neli sõidurada ning Reidi tee ja Narva mnt ristmikul linnast väljuval sõidusuunal kolm sõidurada.

2018. aasta veebruaris allkirjastasid Tallinna Linnavalitsus ja rühmitus Merelinna Kaitseks Reidi tee ehitusprojekti parandamise kokkuleppe, mille kohaselt muuhulgas autoliiklust ei priviligeerita võrreldes teiste liikumisviisidega ja ei soosita autostumise kasvu, kehtestatakse maksimaalne lubatud sõidukiirus 40 km/h, tee trass viiakse Russalka monumendist maksimaalselt merest eemale, lisatakse kõrghaljastust, paigaldatakse täiendavat teisaldatavat linnamööblit jne. 

Eksperthinnangu kohaselt ei täida aga soovitud muudetud liikluslahendus esialgset kava tänavaruumis ummikuid vähendada, vaid tekitab neid juurde.

"Arvestades perspektiivsete sadama-ala liiklusvoogudega on Tallinna linnavalitsus läbi vaadanud oma eelnevad seisukohad ja leidnud, et rühmituse Merelinna Kaitseks esindajatega kokku lepitud Russalka ristmiku sõiduradade vähendamisel puudub piisav kindlus, et sadamast tulenev liiklusvoog ei suurene oluliselt võrreldes eelnevalt teadaoleva liiklusvooga," märgitakse otsuse seletuskirjas.

Reidi tee ehituse projekti koostamisega alustati viis aastat tagasi ning rühmitusega Merelinna Kaitseks sõlmitud kokkuleppe sõlmimisel eeldati liiklusvoogude püsimist 2015. aasta tasemel.

Projektlahendus, mis sai ehitusloa 21. aprillil 2017, näeb ette, et Russalka ristmikul Russalka ristmikul on mõlemas sõidusuunas neli sõidurada ning Reidi tee ja Narva mnt ristmikul linnast väljuval sõidusuunal kolm sõidurada. Mullu Tallinna linnavalitsuse ja rühmituse Merelinna Kaitseks koostöös valminud muudetud lahendus näeb sellel lõigul ette vastavalt 3+3 ja 2+2 rada.

28 kommentaari

  /   13:43, 19. juuni 2019
kurb,et see ilus promenaad ära hävitati ja palju puid maha võeti ning russalkagi on kitsalt surutud kahe kivikannika vahele.te kesikud olete liiga kauaks linna juhtima jäänud,oleks aeg teid küll välja vahetada.
L
Leheveerg.  /   13:59, 19. juuni 2019
näeb ette, et Russalka ristmikul Russalka ristmikul .Loo autor mõtle enne kui kirjutad laused!
R
Rohe2  /   14:03, 19. juuni 2019
Russalka ja sealse perspektiivse supelranna äärde rajatava veokitee asemel oleks hoopis pidanud kaubasadama viima linnast välja!
K
koonerdamine  /   14:22, 19. juuni 2019
pole kunagi kokkuhoid olnud, kui palju inimesi seal üldse enne ringi liikus, mõned võiksid siin meenutada milline oli Pirita tee " muistsel " ajal... nagu see suure paju mahavõtmine, kus ümbrus oli kohalike enda poolt täitsa hooldamata ja polnud seal majade ümbruseski midagi ilusat.
L
Linn  /   14:23, 19. juuni 2019
Nagu näha linna ei huvita mingid kokkulepped ega uuringud. Savisaar on küll pildist kadunud, aga mentaliteet on samaks jäänud.
  /   14:29, 19. juuni 2019
Imelik on see, et räägitakse mingist Savisaare-järgsest uuenenud keskerakonnast. Peale Savisaare ei ole selles erakonnas midagi uut, isegi leping kehtib täies ulatuses. Ja Ratas on parem demagoog kui Savisaar oligi.
M
Mis maksab Kõlvarti sõna?  /   14:57, 19. juuni 2019
Mitte midagi.
  /   14:58, 19. juuni 2019
juhul,kui praegu ei tehta lisa parandusi,siis kolme aasta pärast tuleb rohkem raha ja aega kulutada
  /   14:59, 19. juuni 2019
Seega tavaline ametlikule eestile omane petmine. Teen ettepaneku Russalka kuju ümbersulatada millekski mis toob kasu ärimehele. Muidu see Tallinna kaunim kuju ei sobi liiklussaarele nagu või kuidas?
  /   15:00, 19. juuni 2019
äkki oleks pidanud mere ümber pumpama
K
kunagi  /   15:09, 19. juuni 2019
oli isapool selline legend, et nliidus on selline koht olemas, kus on nagu kõik olemas, paradiis ja selle koha iseloomustuseks on ,, ingel mere ääres,,
  /   15:40, 19. juuni 2019
Kõlvarti sõna maksabki! Katteta lubaduste ja rohelise äraostmisega tegeles ikka eelmine linnapea (kt.) - nüüdne minister. Kõlvart lõpetas lihtsalt selle potjomkinluse.
P
pärnakas  /   15:48, 19. juuni 2019
kahju et Tallinn a - Riia mnt d laiemaks ei ehitatud
L
Lepinguid  /   16:11, 19. juuni 2019
sõlmivad linna ja ametite tasandil institutsioonid,mitte isikud.Lihtsustatult:Linnapea sõlmis lepingu ja linnapea murdis seda.
T
tahtsin  /   16:39, 19. juuni 2019
kirjutada ... idapool Eestist, ehk lausa Siberis...
M
Miks petmine  /   16:58, 19. juuni 2019
tübeteika sai sooja kohakese, diil oli aus haha.
Õ
õudus kuubis  /   17:00, 19. juuni 2019
Kadriorg ja mererand on rikutud selle jubeda rekkateega.
K
kodanik  /   17:03, 19. juuni 2019
reformar Valdo Randpere oli suur rekkatee aktivist, et saaks Viimsi kalurikolhoosi asukana kiiresti linna sõita
K
Kokkulepe  /   17:12, 19. juuni 2019
Mida maksab üks Kõlvarti sõna. Mitte midagi ehk tegu tavalise suliga.
N
nirk  /   17:26, 19. juuni 2019
mida imestada! Tavaline KE taktika. Küll Jura vabandab.
Ä
Ärge hädaldage!  /   17:40, 19. juuni 2019
Äärmiselt õige otsus! Ainuühendus sadamatega saab ometi korrektne olema ja raskeveokid ei pea läbi linna ukerdama. Kõlvart on peale Savisaart taas julge ja iseseisva mõtlemisvõimega linnapea!
E
Eedu  /   17:55, 19. juuni 2019
ole hea ja uuri järgi mitu aastat ei ole talina vanasadam enam kaubasadam! perspektiivne supelrand? lubage südamest naerda
M
MAX  /   18:50, 19. juuni 2019
Sinna tuleb 3 ülekäiku kust pääseb mere äärde ja rand ehitatakse välja
M
max  /   18:55, 19. juuni 2019
see rajatav reiditee jääb uuest promenaadist kaugemale kui olemasolev pirita tee praegusest promenaadist
P
pohlad  /   19:20, 19. juuni 2019
mees ei tea, mis on kokkulepe.
J
Jumal  /   20:35, 19. juuni 2019
tänatud.
P
pohlale  /   20:45, 19. juuni 2019
Ja milles küll Kõlvart kokku leppis? Igal linnapeal on oma nägemus ja eelneva linnapea kokkulepped ei saa olla uuele linnapeale siduvaks.
V
väga  /   22:43, 19. juuni 2019
hea kui päälinnast saab üks korralik laeva-rongi-reka liiklussõlm ja võimas kaubandus-meelelahutuskeskus

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias