Bussipeatus Tallinnas (Arno Saar)

Tallinna Linnatranspordi AS võtab 1. veebruarist üle MRP Linna Liinide teenindatavad 11 bussiliini, mille jaoks on vaja täiendavalt leida 50 bussi ja 125 bussijuhti.

Abilinnapea Kalle Klandorfi sõnul saatis liisingfirma 15. jaanuaril linnale kirja, milles informeeris, et MRP Linna Liinid OÜ ei saa edasiselt kasutada krediidiasutusele kuuluvaid busse, sest ettevõte hakkab MRP Linna Liinidelt endale kuuluvate busside valdust üle võtma.

„Saatsime seejärel MRP Linna Liinidele kirja, kus palusime selgitust olukorrale. Saime sellele vastuse, kus firma palus sõitjateveo avaliku teenindamise lepingu lõpetamist alates 1. veebruarist 2019,“ selgitas Klandorf.

Tallinna Transpordiameti juhataja Andres Harjo nentis, et amet tegi juba möödunud aasta 5. juulil pöördumise firmale, kus paluti selgitust seoses firma finantsraskustega.

„Saime vastuse, et firmal on hetkelised finantsprobleemid, kuid nendega tegeletakse. Tänavu 8. jaanuaril teatati aga, et nad ei ole suutnud saavutada kokkulepet liisingfirmaga,“ rääkis Harjo.

„Liisingfirma on õnneks andnud linnale hingamisruumi ehk andnud meile aega anda bussiliinide korraldamine üle Tallinna Linnatranspordi AS-le. Seniks, ehk kuni 1. veebruarini töötavad need 11 bussiliini seniste graafikute alusel,“ lisas Harjo.

Tallinna Linnatranspordi AS juhatuse esimees Deniss Boroditš möönis, et nende jaoks on tegemist eriolukorraga, sest see on täiendav maht firma jaoks, seda just tehnika osas.

„Me peame suurendama nii veeremi kui ka töötajate arvu märkimisväärselt. Meil on vaja täiendavalt leida 50 bussi ja 125 bussijuhti. Selleks korraldame vastavad hanked, et oleksime valmis 1. veebruaril need liinid üle võtma ja linlasi teenindama. Seega läheb praegu kogu meie tähelepanu sellele, et oleksime 1. veebruarist valmis teenindama linlasi vastavatel liinidel,“ selgitas Boroditš.

Boroditši sõnul selguvad jaanuari lõpuks ka sõidugraafikud, sest selleks ajaks peaks Tallinna Linnatranspordil valdav osa vajalikust veeremist ning juhtidest olemas olema.

Abilinnapea Kalle Klandorfi sõnul püüab linn, et edaspidi sellist olukorda enam ei tekiks.

„Selleks valmistasime juba möödunud aasta lõpus ette linnavolikogu eelnõu, mille kohaselt antakse sõitjate vedu täies mahus Tallinna Linnatranspordi ASile. Vastavasisuline eelnõu läheb selle aasta linnavolikogu esimesele istungile 24. jaanuaril.“

MRP teenindatavad bussiliinid on:

Nr 2 – Mõigu-Reisisadam (argipäeviti keskmiselt 2-4 bussi tunnis).

Nr 12 – Väike-Õismäe-Priisle (argipäeviti tipptundidel valdavalt 4 korda tunnis).

Nr 13 – Väike-Õismäe-Seli (2-6 väljumist tunnis).

Nr 20 – Reisisadam-Pääsküla jaam (argipäeviti 1-2 korda tunnis).

Nr 20A – Laagri alevik-Kivisilla (tipptundidel reeglina 2 korda tunnis).

Nr 25 - Keskuse-Laagri alevik (valdavalt 1 kord tunnis).

Nr 39 – Veerenni-Liikuri (argipäeviti 2 korda tunnis).

Nr 49 – Viimsi keskus-Lennujaam (1-2 korda tunnis).  

Nr 57 – Raudalu-Kalev (valdavalt 1 kord tunnis, maksimaalselt 2 korda tunnis).

Nr 59 – Balti jaam-Pikakari (1 kord tunnis, maksimaalselt 2 korda tunnis).

Nr 65 – Lasnamäe-Lennujaam (1-3 korda tunnis).

18 kommentaari

M
miks sellest suurest venekülast  /   14:38, 16. jaan 2019
nii palju leelutatakse.meil väike küla keegi ei tunne huvi
L
läksin   /   15:04, 16. jaan 2019
bussijuhiks õppima
K
Keskerakond teeb seda jälle  /   15:33, 16. jaan 2019
Nad ehitavad õiglast riiki . Vali Keskerakond !
A
Ander  /   16:34, 16. jaan 2019
Tulge bussijuhiks!
U
Urmas  /   16:44, 16. jaan 2019
MRP juhid ja bussid ostetakse üle, TLT on ju suuremad palgad kui MRP. Mis vahet sel on kui MRP busse hoiti ja hooldati juba viimased 1,5 aastat TLT territooriumil!? Lihtsalt juhid ostetakse parema töötasu eest üle ja kogu moos! Busside eest maksab liisingufirmale TLT!
  /   17:31, 16. jaan 2019
… peab leidma... Nagu kinnas oleks kadunud...
P
piiripeal  /   17:54, 16. jaan 2019
eks ta ühe ringkonna puntratants ole,oodake tulemust
S
see on köömes  /   19:31, 16. jaan 2019
Raamleping annab võimaluse tuhandete bussijuhtide koheseks leidmiseks ja tulijad toovad ka b(.)ussid kaasa.
B
bussijuht  /   20:09, 16. jaan 2019
Mis TLT viga bussijuhte leida.Neil meie kõrgem bussijuhi töötasu,tänu just lahkuma sunnitud endisele targale ja kohusetundlikule oma ala tipp juhile.Elu on tõestanud,et paljud tahaksid juhtideks olla kuid vähestele on antud see omadus ja veel vähematele ausus ja kohusetunne.
B
Bussike  /   22:29, 16. jaan 2019
Kuidas on võimalik nii kiiresti hankemenetlus korraldada? Ilmselgelt pole see võimalik ja vaidlustamine on kindel!
L
Loru  /   23:06, 16. jaan 2019
Suurem osa MRP juhtidest olidki need kes TLT kinga said...
L
Loru  /   23:07, 16. jaan 2019
Vaata et sa homme puhumisel toru otsa ei komista
U
ukraina  /   23:08, 16. jaan 2019
aitab
R
Room  /   07:34, 17. jaan 2019
Mis on liisingufirmade huvi? Et bussid sõidaksid ja maksed laekuksid. Kui bussid ei sõida ei saa ka nemad oma raha. Tallinna LV-l ei ole mitte ainult huvi, vaid ka kohustus, et bussid sõidaksid. Järelikult jäävad sõitma needsamad bussid samade juhtidega ainult et uue tegija alluvuses.
B
Bussijuht Soomest  /   07:48, 17. jaan 2019
Tuleks Eestisse tagasi,aga kas TLT maksab mulle 4200€ brutona?
P
pole hullu  /   09:54, 17. jaan 2019
soomes olevad eesti tuhanded bussijuhid makstakse kõvasti üle ja ongi
O
Odin  /   12:46, 17. jaan 2019
Aivo Pärn majandusministriks!
E
Ehh  /   22:37, 9. veebr 2019
Kas need ei olegi tasuta bussid, populismi õied hakkavad vilja kandma

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias