2
fotot
Nelja võimaliku tunnelitrassi asukohad. (Finest Bay Area)

Eraettevõtjast visionäär, Finest Bay Area Tallinna–Helsingi tunneli projekti eestvedaja Peter Vesterbacka meeskond tutvustas esmaspäeval nelja võimalikku Soome ja Eesti vahelise merealuse tunneli trassi.

Vesterbacka meeskonna teatel on Soome ja Eesti vahele tunneli rajamise jaoks eeluuringud läbi viidud. Järgmine samm on planeeringute ja keskkonnamõjude hindamise tegemine. Soomes on käsil vastava maakonnaplaneeringu kehtestamine ja kohe algab keskkonnamõjude hindamise menetlus.

Eestis on vajalikud taotlused esitatud ja nüüd ootab Vesterbacka Eesti valitsuse otsust. „Valitsusele on taotlus riigi eriplaneeringu algatamiseks esitatud ning seaduse järgi peaks valitsus otsuse langetama 90 päeva jooksul ehk viimane valitsuse istung enne tähtaja möödumist toimub 28. veebruaril,“ märkis tiimi esindava advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Künnap tutvustas üritusel ka nelja merealust trassivõimalust, millele tehtud keskkonnaanalüüsides keskenduti. Eesti-poolne Ülemiste lõppjaam asuks 50 meetrit maa all.

Ärimees Peter Vesterbacka sõnul on ta meeskonnal kavas projekti finantseerida sammhaaval, rahastades seda 30 protsendi ulatuses omakapitali ja 70 protsendi ulatuses laenurahaga. (Marek Metslaid)

Kuna Vesterbacka ootab Eesti valitsuselt positiivset otsust, kohtus ta esmaspäeval ka majandus- ja taristuministri Kadri Simsoniga. Ministri sõnul on Eesti jaoks tähtis, et Ülemistel asuvale peatusele lisataks ühe alternatiivina lisapeatuskoht kesklinnas. „Projekti eestvedajate kinnitusel on see võimalus olemas ning alternatiive kaalutakse,“ ütles Simson pressiesindaja vahendusel.

Lisaks tunnelile näeb Vesterbacka plaan ette kahe tehissaare rajamist, millest üks asub Soome ja teine Eesti territoriaalvetes. „Finest Bay Area projekti taotluses on märgitud, et tehissaare juurde võidakse rajada ka püsiv süvasadam koos laevatee ja sadamakaiga. Kuna taotluses puudub meie hinnangul selgitus, miks sellist süvasadamat on vaja ning milleks seda kavatsetakse kasutada, uurisime Vesterbackalt ka antud võimaluse kohta. Nende selgitustest jäi hetkel arusaam, et peetakse silmas Soome poolel olevat tehissaart, kuhu arendajatel on plaanis rajada elukohad 50 000 inimesele ning hotellikohad 10 000 inimesele,“ selgitas majandus- ja taristuminister.

Peale Finest Bay Area tunneli projekti on aktiivne Soome ja Eesti riiklik initsiatiiv FinEst Link. Kui Vesterbacka on välja käinud, et tunnel saab valmis 24. detsembril 2024 ning see läheks maksma 13–20 miljardit eurot, siis FinEst Link avaldas aasta eest tasuvusuuringu tulemused, mille järgi kuluks tunneli ehitamisele 16 miljardit eurot ja 15 aastat. Pole aga võimatu, et era- ja riikliku projekti eestvedajad ühendavad ühel hetkel jõud, sest kaht eraldiseisvat tunnelit keegi kahe linna vahele ehitama ei hakka.

1 kommentaar

A
AreLee  /   13:57, 16. veebr 2019
Reisin pidevalt Norras betoonitööstuse energiaseadmete asjus. Kuna tunneliehitus ilma betoonita hakkama ei saa, siis olen saanud käia ka mitmes pooleliolevas tunnelis. Suurematest töödest on hetkel Norras valmimas 20,2 km pikkune Ryfast tunnelen , mida kaudu pääseb Stavangerist ilma praamita Oslo suunta teele E13. See peaks hetkel saama maailma pikimaks maanteetunneliks maailmas. Nii et Tallinn-Helsinki tunnel oleks mega-mega projekt ja raudtee tunnel nagu Channel tunnel. Küll aga küsivad norrakad minult kui kuulevad, et reisil pidevalt seda vahet - kutsuge meid juba seda kaevama :)

Kontakt

Telefon +372 614 4181
linnaleht@linnaleht.ee

Linnaleht sotsiaalmeedias